Obserwatorzy

czwartek, 26 lutego 2015

Zupa grzybowa - przepis

Witajcie :)
ostatnimi czasy naszły mnie smaki na dania które jadam rzadko a jednak są bardzo pyszne i godne częstego przyrządzania :) tak jak za mną chodzi od tygodnia tort brzoskwiniowy tak również dziś przyszedł czas na grzybową :) dobrze się składa, że mam dla Was jeszcze smakowite piękne zdjęcia :) grzybowa chyba znana wszystkim, sycąca i domowa przygotowywana od lat polecam :)

Zupa grzybowa - przepis :

Składniki :
- ok. 500-600g. świeżych grzybów (podgrzybki, prawdziwki) będzie taka full wypasiona lub w okresie zimowym niestety zadowalam się paroma suszonymi :)
- 1 duża marchew
- 2 cebule
- 1,5 l.wody (ew.domowego bulionu)
- 2-3 łyżki masła
- ok.100 ml. śmietany kwaśnej
- 2 łyżeczki pieprzu
- ok.1 łyżeczki soli (dla tych dobrze solących można 1,5 łyżeczki)

Wykonanie :
Cebulę kroimi w kostkę,grzyby na plasterki.
Na patelni roztapiamy masło,wrzucamy cebulkę i grzyby i podsmażamy (suszone wcześniej,ja lubię zostawiać na noc moczymy w zimnej wodzie).
Po chwili dolewamy ok.pół szklanki wody,przykrywamy dusimy.
Przekładamy grzyby do garnka, dodajemy wodę, marchewkę i cebulę, doprawiamy i gotujemy na niewielkim ogniu.
Gotową zupę doprawiamy, zabielamy śmietaną i podajemy z makaronem.
Smacznego :)
XoXo Wasza Gonia 

13 komentarzy:

  1. jedna z moich ulubionych zup:)

    OdpowiedzUsuń
  2. i się głodna zrobiłam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama robi z suszonych, a ja w ogóle grzybowej nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam duże zapasy suszonych grzybów więc dodaję je do zupy na bogato :) Zupę grzybową bardzo lubię ale robię z fasolą i ziemniaczkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście nie lubię zupy grzybowej :-/

    OdpowiedzUsuń
  6. A wiesz, że ja nigdy nie robiłam zupy grzybowej. Zawsze tylko sosik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię zup i grzybów, więc ta propozycja całkowicie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio robiłam pieczarkową z serków topionych :) polecam! :)


    mad-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo zachęcająco! :-)
    Pozdrawiam i obserwuję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad :) proszę nie zostawiajcie reklam, czy komentarzy typu obs.za obs. działa to zdecydowanie odwrotnie od zamierzonego celu ! Jeśli podoba Ci się mój blog i postanowisz pozostawić komentarz pod postem,lub zaobserwować mojego bloga,będzie mi bardzo miło i możecie być pewni,że się odwdzięczę.

Nie zgadzam się na kopiowanie zdjęć,wpisów lub też fragmentów moich postów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...