Obserwatorzy

poniedziałek, 25 lutego 2013

"Łańcuch niewierności" Tess Stimson + wygrana My Secret

Witajcie kochane ;***
Mimo iż dostępu do netu tak pełnego nie mam,bo mój "kochany" mąż założył hasło i wszystkie połączenia odciął,to spokojnie mam jeszcze niekiedy jakieś łącze :) częściej będę wychodziła z domu aby popisać dla Was choćby z kafejki internetowej :) i może w końcu znajdę chwilę na wizytę w bibliotece.
Dziękuję za wszystkie komentarze,mimo iż nie na wszystkie odpisuje od razu (bo net się wiesza) wszystkie czytam i jest mi niezmiernie miło wiedzieć,że jednak czytacie i pamiętacie,jesteście kochane :*****
Dziękuję,że Was mam bo na prawdę dajecie dużo pozytywnej energii.
Miałam napisać dla Was recenzję Greya (bo od przeczytania codziennie marzy mi się taki własny Szary;)) ale jednak recenzja będzie długa,więc napiszę ją jak znajdę naszej małej dziurze jakąś kafejkę,dziś jednak postanowiłam napisać Wam co nieco o książce którą z mozołem czytałam przez ostatnie dwa dni,wczoraj pisałam Justynce mej kochanej,że to jakiś chłam,na książka mnie tak zadziwiała,że jakby nie patrzeć nadal jestem w szoku i nigdy bym nie przypuszczała,że będzie miała takie rozsądne i dające do zrozumienia zakończenie,co więcej przez chwilę nie pomyślałam,że mogłabym dzięki niej chcieć zmienić swoje życie,że wybiorę samotność niż życie z osobą tylko dla "wspólnego dobra" gdy nie łączy nas już prawie nic,nie mamy wspólnych tematów i okazuje się,że w ogóle się nie znamy,tak więc do rzeczy bo książka jest zakręcona :

"Łańcuch niewierności" Tess Stimson - moja recenzja :
Przedstawienie okładki mamy za sobą teraz trochę wprowadzenia od autorki,mam nadzieję,że będzie dobrze widoczne :) bo jednak bez tego nic z mojego opowiadania byście nie zrozumiały :
Moja opinia :
Najgorszą wadą książki jest fakt,że jest złożona z opowiadań danych osób,tak jakbym ja prowadziła rozmowę z daną osobą a Wy później słuchalibyście jak ja to odbieram i drugą osobą,kończy się tak,że dane dialogi czytacie już 5 raz i jesteście w stanie spokojnie je zapamiętać,choć znaczące jakoś nie są.
Od początku do 27 strony czytamy jak widzi wszystko Ella,od 28 jak William,od 44 jak Beth,od 59 jak Cate i nagle gdy chcemy doczytać przerwany wątek z Ellą z początku strony doczytujemy Jej myśli,plany i działania na 73stronie. Zapowiada się ciekawie ? Nie koniecznie,szczególnie,że książka ma 285 stron na 286 są podziękowanie od autorki i na dobrą sprawę dowiadujemy się jakiegoś sensu pod samo koniec gdzie jesteśmy już znużeni danymi dialogami. Jednak mimo tego,że książki miło i przyjemnie się nie przeczyta sądzę,że warto ją przeczytać bo jednak może wzbogacić nasze życie,omijając fakt,że na koniec,ale jednak bez początku koniec nie byłby tak do nas dotrzeć. Jest wiele szokujących momentów w tej książce,wszyscy się zdradzają,William zdradza żonę z kochanką Ellą która ma męża Jacksona,który w swoje urodziny (14 lutego umiera) właśnie w dzień w którym postanowił odejść od żony,żona (Ella) rozsypuje prochy męża w Jego rodzinnym miasteczku i ...śpi z bratem swojego zmarłego męża.
Żonę Williama Beth wszyscy uważają za nie normalną,a tak na prawdę okazuje się,że ma zaburzenia które może kontrolować,mimo iż faktycznie jest chora i ma depresje,i że Jej próby samobójcze wcale nie były do końca spowodowane chęcią odebrania sobie życia a były wręcz doskonale dopracowane.
Chłopak Jej córki Cate kocha tak na prawdę matkę a nie córkę,ale to nie ogranicza go,aby dobierać się do jednej jak i drugiej,choć na koniec wychodzi,że i tak kochał tylko matkę (Beth).
Cate z rozpaczy jedzie do swojej przyjaciółki,która wmawia Jej,że już dawno powinna stracić dziewictwo z byle kim,Ceta wpada w oko ojciec Jej przyjaciółki który mieszka z żoną,ale razem nie są On ma kochankę a małżonka kochanka i wszyscy są szczęśliwy bo tak im wygodniej.
Cate wypłakuje się tacie swojej przyjaciółki a że jeszcze przy okazji wypija parę szklanek whisky chce się z Nim przespać,w rozpaczy odtrącenia,gdy ojciec Jej przyjaciółki mówi Jej że jest bardzo ładna,ale jednak On ma ponad 40 (chyba koło47) lat a Ona 16 jest dla Niego za młoda. Cate w rozpaczy rzuca się na 15 letniego brata swojej przyjaciółki,z którym śpi trzy razy a później się dziwi,że jest w ciąży.
Beth idzie wyżalić się swojej przyjaciółce która też niebawem dobiegnie pięćdziesiątki,okazuje się,że przyjaciółki jest lesbijką i jak to ładnie się wyraża "zawsze chciała ją przelecieć". Autorka nie ogranicza nam nawet dokładnych szczegółów seksu lesbijskiego między dwoma kobietami,kurcze najbardziej obleśny fragment książki,jakby to jeszcze były dwie młode kobiety to jeszcze bym to przeszła,jednak rysa na psychice zostanie,mam bujną wyobraźnie ale że ktoś ma bujniejszą ode mnie to nie wiedziałam...
Okazuje się,że Ella jest w ciąży z bratem Jacksona (swojego zmarłego męża) traci dziecko ponieważ jest to ciąża pozamaciczna,nie może mieć więcej dzieci i totalnie się załamuje,bo nagle okazuje się że chciałaby je mieć. Cate postanawia zabić swoje nie narodzone dziecko,nie mniej jednak nie przychodzi Jej do głowy,że mogłaby rozszarpać swoje dziecko na kawałki,ale...jednak gdy tabletki organizm odrzuca postanawia jednak nikomu nic nie mówić,idzie do kliniki,w czasie wstrzyknięcia różnych substancji powodujących rozkurczenie macicy wycofuje się cała zapłakana choć dziecko i tak umrze.
Dzwoni po kochankę swojego ojca (Ellę) aby tamta zabrała ją ze szpitala,gdy dowiaduje się,że Ella nie może mieć dzieci z chęcią oddałaby Jej swoje,choć przez swoją głupotę swoje właśnie zabija.
Nie mniej jednak pod koniec książki wszystko się zaczyna układać,no choć...koniec jest zaskakujący chyba dla wszystkich,tak więc zdecydowanie zachęcam do Jej przeczytania,mimo iż nie jest to łatwa książka,ale... osobiście bym Jej nie zakupiła drugi raz wolałabym ją wypożyczyć bo ja więcej do niej nie wrócę.

Cena książki z okładki : 29,80zł
Ja zakupiłam ją za jakieś 7zł ? w przecenie w supermarkecie.
Moja ocena : 4-/6

Ostatnio wygrałam konkurs walentynkowy na facebooku jaki zorganizowała firma My Secret wygrałam :
XoXo Wasza Gonia  

5 komentarzy:

  1. Nie miałam neta na początku tamtego tygodnia, dla mnie to było koszmar ;)
    Proponuje pisać notki w wordzie i później wkleić :) (możesz napisać w domu, wrzucić na pendrive a później w kafejce szybko wkleić)
    Książka nie w moim guście ;) ale za 7 zł pewnie bym się połakomiła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej książki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka,to jedno wielkie poplątanie z pomieszaniem :-/
    GRATULUJĘ wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spotkałam się jeszcze z tą książką :) gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wygranej. Sama czytałam Greya, podobał mi się :D
    Łańcucha niewierności nie miałam jeszcze w swoich rękach, teraz chcę się zabrać za Igrzyska śmierci ;)
    Pozdrawiam malinową koleżankę i dodaję do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad :) proszę nie zostawiajcie reklam, czy komentarzy typu obs.za obs. działa to zdecydowanie odwrotnie od zamierzonego celu ! Jeśli podoba Ci się mój blog i postanowisz pozostawić komentarz pod postem,lub zaobserwować mojego bloga,będzie mi bardzo miło i możecie być pewni,że się odwdzięczę.

Nie zgadzam się na kopiowanie zdjęć,wpisów lub też fragmentów moich postów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...